Hina Sultan Johor Jadi Calon DAP !

Hina Sultan Johor Jadi Calon DAP ! - Hallo sahabat KABAR KATANYA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Hina Sultan Johor Jadi Calon DAP !, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita, Artikel Hari Ini, Artikel Kabar, Artikel Kabar Katanya, Artikel Ragam, Artikel Terbaru, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Hina Sultan Johor Jadi Calon DAP !
link : Hina Sultan Johor Jadi Calon DAP !

Baca juga


Hina Sultan Johor Jadi Calon DAP !

Lim Hock Seng (ADUN Bagan Jermal), yang merupakan Exco Kerja Raya, Pengangkutan dan Utiliti telah digugurkan oleh Lim Guan Eng DAP.


Maka timbul persoalan, kenapakah Hock Seng yang digugurkan sedangkan beliau yang 'bersusah payah' mempertahankan Lim Guan Eng yang bergelumang dengan skandal mega terowong bawah tanah yang bernilai bilion ringgit wang rakyat? Apakah Hock Seng digugurkan kerana kes yang disiasat oleh SPRM masih belum lagi selesai?

Jika benar, apakah Hock Seng hanya sekadar melihat sahaja parti DAP menconteng arang ke mukanya tanpa sebab yang munasabah beliau digugurkan?

Hock Seng diam sahaja atau dapat dedak yang berbaloi untuk zip mulut?

Begitu juga alasan yang diberikan apabila A Thanasekran (ADUN Bagan Dalam) dan Lau Keng Ee (ADUN Pengkalan Kota) turut digugurkan kerana 'mereka telah berkhidmat selama dua penggal'.

Jika itu alasannya, Lim Guan Eng juga patut digugurkan kerana telah berkhidmat dua penggal dan beliau tidak layak untuk memegang jawatan Ketua Menteri lagi jika pakatan DAP menang pada PRU14 nanti. Manfiesto Pakatan Harapan menyatakan bahawa jawatan-jawatan tertinggi negara dan negeri hanya boleh dipegang selama 2 penggal sahaja.

Buikan itu sahaja.

Lim Guan Eng juga berdepan dengan kes rasuah dan salah guna kuasa yang melibatkan sebuah banglo yang sangat luar biasa murahnya. Bayangkanlah, rakyat negeri terpaksa bayar sekurang-kurangnya RM350 satu kaki persegi bagi beli rumah mampu milik berkeluasan 700 kaki persegi. Lim Guan Eng pula hanya perlu membayar RM276 satu kaki persegi bagi banglo di atas tanah prime seluas 10,161 kaki persegi.

Danny Law (ADUN Batu Lancang) yang merupakan Exco Pelancongan juga telah digugurkan begitu juga Lydia Ong (ADUN Berapit), Teh Yee Cheu (Tanjung Bungah), Yap Soo Huey (Pulau Tikus), Jeff Ooi (Jelutong) dan Ng Wei Aik (Tanjong).

Nama-nama calon baharu DAP di Pulau Pinang juga tidak kekang dengan kontroversi masing-masing. Kita tidak akan lupa dengan kebiadapan dan keceluparan mulut Satees Muniady, calon DAP Bagan Dalam.

Calon DAP ini amat kurang ajar apabila menghina Sultan Johor di dalam Facebooknya. Begitu jelas bahawa tuduhan Satees Muniandy terhadap Sultan Johor adalah satu perbuatan melampau yang tidak boleh dimaafkan dan beliau patut dihukum keras oleh parti DAP.


Tetapi malangnya, Satees Muniandy bukan dihukum keras, malah telah dijadikan calon DAP untuk PRU14 ini !

Mana cukup dengan minta maaf sahaja. Di manakah keseriusan parti DAP mempertahankan kesetiaan kepada Raja-raja Melayu atau parti DAP memang mahu membubarkan kesultanan Melayu seperti yang didedahkan oleh bekas ahli DAP sebelum ini?

Kita menyarankan agar DAP mengganti calon tersebut jika parti itu benar-benar berpegang kepada Rukun Negara.

Perkembangan terbaru ini sepatutnya menyedarkan seluruh rakyat Malaysia tentang betapa teruk dan buruknya parti DAP ini. Rakyat juga tidak akan mengundi PKR kerana ianya sama dengan mengundi DAP chauvinis rasis.



Sumber

http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2016/11/07/dap-tegur-ahli-berhubung-status-facebook-mengenai-sultan-johor/
http://utaranews.com/2016/11/hina-sultan-johor-mic-mahu-guan-eng-pecat-satees-muniandy.html/


Demikianlah Artikel Hina Sultan Johor Jadi Calon DAP !

Sekianlah artikel Hina Sultan Johor Jadi Calon DAP ! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Hina Sultan Johor Jadi Calon DAP ! dengan alamat link https://kabarkatanya.blogspot.com/2018/04/hina-sultan-johor-jadi-calon-dap.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Hina Sultan Johor Jadi Calon DAP !"

Posting Komentar