Keling : Mahathir Minta Maaf Tapi .....

Keling : Mahathir Minta Maaf Tapi ..... - Hallo sahabat KABAR KATANYA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Keling : Mahathir Minta Maaf Tapi ....., kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita, Artikel Hari Ini, Artikel Kabar, Artikel Kabar Katanya, Artikel Ragam, Artikel Terbaru, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Keling : Mahathir Minta Maaf Tapi .....
link : Keling : Mahathir Minta Maaf Tapi .....

Baca juga


Keling : Mahathir Minta Maaf Tapi .....

Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya. Peribahasa ini yang terpalik ke muka Tun Dr Mahathir Mohamad apabila menggunakan perkataan 'keling', satu penghinaan berunsur perkauman baru-baru ini.


Damage has been done.

Beberapa ahli politik India telah bangkit dan mengkritik Mahathir Mohamad termasuk rakan-rakan politiknya sendiri. 4 aduan polis juga dibuat terhadap Mahathir Mohamad kerana mengucapkan perkataan 'keling' pada ucapannya yang disifatkan menghina kaum India di negara ini.

Ironinya, tiba-tiba pemimpin-pemimpin tertinggi PKR dan DAP diam membisu seolah-olah bodoh dan buta tidak tahu tentang polemik tersebut.

Padahal, kepimpinan PKR adalah yang pertama membidas Mahathir Mohamad kerana menggunakan istilah `keling’ pada Ogos 2016.
“Saya kesal dengan penggunaan perkataan tersebut dan menggesa agar Mahathir memikirkan semula keperluan mengguna perkataan tersebut di masa hadapan,” kata pemimpin PKR pada tahun 2016.
Dinasti Lim DAP pula diam membisu enggan mempertahankan martabat kaum India di negara ini.

Jika merujuk kepada track record pembangkang, penulis yakin mereka mahu isu ‘keling’ yang diucapkan oleh Mahathir ini akan hilang begitu sahaja tidak lagi menjadi topik rakyat seperti isu-isu besar lain yang ditanggung dengan DAP. Mereka mahu rakyat terlupa tentang isu ini.

Perangai PKR dan DAP yang dahulunya mengkritik Mahathir tetapi zip mulut sekarang adalah satu contoh buruk puak pembangkang yang tidak patut diikuti dan mereka tidak layak untuk diundi pada PRU14 nanti

Dan apabila isu ‘keling’ ini panas diperkatakan, Mahathir berdegil, tidak berganjak dan tidak mahu meminta maaf langsung. Malah, beliau dibela pula oleh beberapa individu seperti Zainuddin Maidin. Pelbagai alasan yang mereka reka cipta. Mereka tidak mahu mengaku bersalah.

Tetapi mungkin kerana takut kehilangan sokongan kaum India pada PRU14 nanti, akhirnya Mahathir Mohamad telah meminta maaf kepada kaum India kerana menggunakan perkataan “Keling”, selepas beliau menggunakan penghinaan berunsur perkauman itu untuk mengecam Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Bagaimana pun, maaf tersebut terasa tidak ikhlas dan tanpa kekesalan yang amat sangat. Itu yang kita baca apabila melihat kenyataan ‘maaf’ Mahathir. Beliau masih mahu menegak benang yang basah.

Tindakan Mahathir yang dikenali sebagai egois ini jelas menunjukkan kekhuatiran beliau terhadap pengundi-pengundi kaum India.

Kita tahu bahawa beliau gagal membantu kaum India semasa 22 tahun pemerintahan beliau. Lebih membimbangkan beliau ialah kejayaan Datuk Seri Najib Razak untuk menyusun dan meningkatkan lagi ekonomi kaum India di negara ini.




Demikianlah Artikel Keling : Mahathir Minta Maaf Tapi .....

Sekianlah artikel Keling : Mahathir Minta Maaf Tapi ..... kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Keling : Mahathir Minta Maaf Tapi ..... dengan alamat link https://kabarkatanya.blogspot.com/2018/04/keling-mahathir-minta-maaf-tapi.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Keling : Mahathir Minta Maaf Tapi ....."

Posting Komentar