Minta Maaf Selepas Buat Poster Palsu & Janji Palsu DAP

Minta Maaf Selepas Buat Poster Palsu & Janji Palsu DAP - Hallo sahabat KABAR KATANYA, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Minta Maaf Selepas Buat Poster Palsu & Janji Palsu DAP, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita, Artikel Hari Ini, Artikel Kabar, Artikel Kabar Katanya, Artikel Ragam, Artikel Terbaru, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Minta Maaf Selepas Buat Poster Palsu & Janji Palsu DAP
link : Minta Maaf Selepas Buat Poster Palsu & Janji Palsu DAP

Baca juga


Minta Maaf Selepas Buat Poster Palsu & Janji Palsu DAP

Isunya ialah tindakan seorang facebooker yang edit poster asal bantuan cermin mata percuma menjadi imej berbentuk coli di sam­ping pemberian baju dalam percuma.


Poster asal adalah program kebajikan untuk orang ramai yang kurang berkemampuan melakukan pemeriksaan mata dan program ini menawarkan 5,000 cermin mata percuma pada satu majlis yang akan diadakan di Sekolah Kebangsaan Permatang Tok Kandu, Permatang Pauh pada 15 April ini.

Poster asal juga me­maparkan wajah Datuk Mohd. Zaidi Mohd Said, pengerusi BN Permatang Pauh yang diedit kepada wajah seorang individu lain dan poster itu tular di laman sosial.

Mohd Zaidi berkata, poster palsu itu merupakan perbuatan berbentuk penghinaan bukan sahaja kepada BN Permatang Pauh tetapi juga pengundi-pengundi wanita di kawasan itu.
"Ini lebih kepada tindakan terdesak pihak tertentu yang mungkin rasa terancam dengan program-program yang kita buat selama ini." katanya.
Mohd. Zaidi juga telah membuat satu laporan polis tentang isu ini. Bagaimana pun, individu yang terlibat telah berjumpa dan meminta maaf kepada beliau.

Lihat video di bawah:


Perkara ini adalah di antara banyak lagi propaganda dan fitnah yang akan digunapakai oleh puak pembangkang menjelang PRU14 nanti.

Turut panas diperkatakan ialah kenyataan Datuk Seri Najib Tun Razak uang mengingatkan penduduk negeri Pulau Pinang tentang 51 janji yang ditabur oleh DAP tetapi gagal dilaksanakan walau pun sudah 10 tahun memerintah negeri ini.

Kegagalan DAP itu sugguh memalukan, tidak seperti BN yang berjaya menyelesaikan lebih 99% manifesto BN pada PRU13 lepas.

Najib Razak juga mengumumkan BN akan memansuhkan tol bagi pengguna motosikal di jambatan di negeri ini sekiranya berjaya merampas ne­geri ini pada PRU-14.

BN juga berjanji akan menambah jumlah rumah mampu milik sebanyak 65,000 unit sebagai tambahan kepada manifesto BN.

Dan seperti yang penulis jangka, Lim Guan Eng DAP begitu cepat membuat janji manis pembangkang akan memansuhkan tol jambatan pertama Pulau Pinang jika tawan Putrajaya pada PRU14.
1. Janji manis Lim Guan Eng ini menjadi bahan bola tanggung kepada rakyat Pulau Pinang kerana sebelum ini, beliau sendiri mahu menggenakan tol kepada pengguna terowong bawah laut.
2. Lebih pelik lagi apabila kerajaan Pulau Pinang akan membayar kos pembinaan terowong tetapi tetap membenarkan syarikat terlibat untuk mengutip tol selama 30 tahun! Ini adalah perjanjian tol paling berat sebelah ini dalam dunia.
3. Projek mega DAP ini juga bercanggah dengan perjanjian konsesi standard yang lazimnya memperuntukkan kos pembinaan ditampung syarikat kontraktor menerusi pembayaran tol.
Begitu juga janji manis PRU12 yang kononnya tol Sunyai Nyior akan dimansuhkan. Penulis merujuk kepada kenyataan Datuk Jaharah Hamid yang berkata,
"Dia (Guan Eng) janji (sebab) nak Pilihan Raya, dia akan mula cerita (semula) janji dulu pun.
"Cakap (kepada Lim) supaya selesaikan dulu manifesto yang dulu-dulu tu. Apa lagi nak tambah janji? Tak habis-habis nak gula-gula rakyat.  Janji dulu pun tak penuhi, nak tambah buat apa?" katanya.
Penulis tidak terkejut jika Lim Guan Eng juga akan 'berjanji' membina rumah mampu milik yang jumlahnya lebih banyak daripada yang dinyatakan oleh Najib Razak.

Tetapi Guan Eng mungkin tidak berani kerana ianya akan membangkitkan semula isu-isu kegagalan kerajaan DAP menyediakan sendiri rumah-rumah mampu milik yang secukupnya walau pun sudah 10 tahun mentadbir negeri.



Sumber

https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2018/02/387288/konsesi-tol-terowong-bakal-paling-berat-sebelah-fadillah

http://www.sinarharian.com.my/mobile/edisi/utara/harapan-janji-mansuh-tol-jambatan-pulau-pinang-1.821749

https://kopiandproperty.com/2016/05/11/penang-undersea-tunnel-6-billion/





Demikianlah Artikel Minta Maaf Selepas Buat Poster Palsu & Janji Palsu DAP

Sekianlah artikel Minta Maaf Selepas Buat Poster Palsu & Janji Palsu DAP kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Minta Maaf Selepas Buat Poster Palsu & Janji Palsu DAP dengan alamat link https://kabarkatanya.blogspot.com/2018/04/minta-maaf-selepas-buat-poster-palsu.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Minta Maaf Selepas Buat Poster Palsu & Janji Palsu DAP"

Posting Komentar